Ze Země na Měsíc

Od 6. do 12. července prozkoumejte unikátní terralónu, vyšlápněte si k Měsíci, zažijte projekci v digitáriu a/nebo si užijte letní kino s těmi nejlepšími sci-fi filmy.

Aktuální situace

neděle 12. července 23.59: Terralóna se s námi rozloučila…

Obecné informace

Pokud to podmínky dovolí, pak terralónu vystavujeme vždy od 16.00 do 24.00 (od pondělí 6. do neděle 12. července). V digitáriu začínají pořady v 16.00, 18.00 a 20.00. Kino promítá od 21.30.

Prosíme, abyste dodržovali bezpečné rozestupy alespoň 1,5 metru. Dezinfekce je k dispozici na stojanu u terralóny nebo v objektu Hvězdárny a planetária Brno. Akce je určena nejvýše pro 1000 návštěvníků (v jeden okamžik).

Nový přírůstek expozice pod širým nebem

Terralóna je fotorealistickým ztvárněním naší planety v podobě nafukovací koule o průměru 10 metrů. Pokud to počasí dovolí, bude instalována každý den – od pondělí  6. července do neděle 12. července vždy od 16 hodin do 23:59. Nejkrásnější výhled na nejúžasnější planetu ve vesmíru pak doplní pohodová hudba.

Skutečná planeta Země má průměr necelých 13 tisíc kilometrů, terralóna pouhých 10 metrů. V takovém měřítku by Mount Everest sahal do výšky 7 milimetrů. V nezmenšené realitě se Mezinárodní kosmická stanice pohybuje ve výšce 400 km rychlostí 28 tisíc kilometrů v hodině. U terralóny bychom tuto základnu našli ve výšce 30 centimetrů. Náš Měsíc by měl průměr necelé 4 metry a pohyboval by se asi tři sta metrů daleko. O tom, jak je vlastně vesmír pustý svědčí fakt, že Slunce by sice mělo podobu koule o průměru 1 kilometr, ale bylo by 120 kilometrů daleko, tedy zhruba u Ostravy.

• Nejste si jistí, zda terralóně přeje počasí? Zkontrolujte situaci na našem semaforu.

Pro všechny kosmoplavce

Brněnské digitální planetárium, jedno z nejlepších v Evropě, je vlastně virtuální kosmickou lodí, díky které se přenesete na těžko dosažitelná místa. Třeba hluboko do minulosti anebo do daleké budoucnosti. Také se zmenšíte na úroveň mikrosvěta anebo naopak můžete sledovat podobu těch největších struktur ve vesmíru. Aby toho nebylo málo, zpravidla i ve čtyřech rozměrech.

Nejen v tomto týdnu, bude možné po celý den navštívit tyto projekce pořadů v digitáriu:

16.00 pohádkový příběh Se zvířátky o vesmíru 2D

18.00 Vesmír 3D

20.00 Zrození planety Země 2D

Hvězdárna a planetárium Brno je místem, kde vesmír zažijete všemi smysly. Z té úžasné podívané se vám doslova zatočí hlava. Stačí se usadit a nechat se pohltit jedinečnou projekcí. Série speciálních projektorů v kombinaci s desítkami počítačů dokážou vykouzlit na projekční ploše o průměru 17 metrů překvapivě věrný model vesmíru. Promítáme v klasickém, tzv. 2D režimu, ale také v tzv. stereoskopickém 3D režimu.

Vesmír je náš svět

A aby toho nebylo málo, od 6. do 12. července vždy ve 21:30 hodin startuje letní kino s vesmírnou duší – každý večer jiné letní sci-fi. Promítáme za každého počasí, vždy v anglickém znění s českými titulky.

pondělí 6. července: Blade Runner

úterý 7. července: Gravitace

středa 8. července: Šílený Max: Zběsilá cesta

čtvrtek 9. července: Star Trek: Do temnoty

pátek 10. července: Příchozí

sobota 11. července: Alita: Bojový Anděl

neděle 12. července: Marťan

Vstup do kina je zdarma, občerstvení vlastní, v budově hvězdárny jsou jen automaty na nápoje a balené potraviny. Sedí se ale na zemi, proto si s sebou vezměte stoličku nebo deku, abyste zbytečně nepředávali kinetickou energii atomů vašeho těla atomům našeho betonového schodiště.