Sváteční hvězdárna – od Štěpána, přes Silvestra až na Nový rok

V televizi nuda? Cukroví už nemůžete ani vidět? Toužíte se projít mimo odér přepáleného tuku a vyčistit si hlavu od vánoční „atmosféry“? Hvězdárna a planetárium Brno samozřejmě nezavírá dveře ani na klonku roku. Stačí nasednout na „čtyřku“, dojet na náměstí Míru a kousek popojít na vrcholek Kraví hory. Od 26. prosince až do 5. ledna jsou připraveny jak pohádky pro nejmenší, tak pořady pro dospělé.

Svá místa na cestu do vesmíru v kosmických lodích Hvězdárny a planetária Brno získejte včas –nejlépe tak, že si vstupenku koupíte z pohodlí vlastního domova na www.hvezdarna.cz/program Jednak si vyberete místo, jednak půjdete rovnou do sálu a vyhnete se návalům u pokladny. Jen si nezapomeňte vstupenku vytisknout nebo alespoň donést v mobilu.

Od 26. do 31. prosince 2019

Kolem poledne | Kouzelný útes 2D/3D

Moře a oceány naší planety ukrývají neuvěřitelná tajemství. Jedním z těch nejcennějších je útes Kaluoka´hina. Pestrobarevní obyvatelé tohoto mimořádného místa vždy žili poklidným a nenápadným životem. Až do okamžiku, kdy došlo k výbuchu nedaleké sopky. Podaří se dvěma hrdinům Jakeovi a Prckovi uvést vše zase do pořádku? Jedinou nápovědou, jak zachránit útes Kaluoka´hina, je přitom starodávná legenda vyprávějící o doteku Měsíce. Ale jak se má ryba dotknout Měsíce? Nejen řešení této hádanky stojí před Jakem a Prckem.

Odpoledne a v podvečer | Příběh nekonečných poutníků 3D

Sluneční soustava je dnes důvěrně známým koutkem v obrovsky rozlehlém vesmíru. Jistě, má své skryté záhady a překvapení, ale v hrubých rysech ji známe docela dobře. Není to ale tak dávno, kdy tomu bylo úplně jinak. Náš svět končil někde u Měsíce, při troše dobré vůle u Marsu. Vše se změnilo v okamžiku, kdy se na cestu vydali dva nekoneční poutníci… Jejich příběh je fascinující a srovnatelný s výpravou Sputniku, Jurije Gagarina či Neila Armstronga a Edwina Aldrina. Vizuálně jedinečný Příběh nekonečných poutníků vás přenese na jedinečná místa napříč celou naší Sluneční soustavou.

28. prosince Vánoce na hvězdárně

V sobotu 28. prosince 2019 od 10 do 18 hodin se Hvězdárna a planetárium Brno promění v kratochvilné hřiště plné zábavy pro děti, jejich rodiče, babičky, dědečky… Po celý den budou promítány za zvýhodněné vánoční vstupné 2D projekce pořadů v digitáriu. Pro všechny příchozí, ve společné produkci s dalšími partnery, zařadíme volně přístupné programy pro děti. Malí i velcí si prohlédnou pohyblivé modely brněnských modelářů nebo si zapózují s kosmonautem. Vánoční výzdoba a drobné dárky samozřejmě nebudou chybět.

1. ledna 2020 | Jak na Nový rok…

Na Kravák, jak Brňáci familiérně říkají Kraví hoře, lze vyrazit i na Nový rok! Hned 1. ledna odpoledne promítáme představení Lucie: Tajemství padajících hvězd 2D – za novoroční vstupné. Jak to, že na nás padají hvězdy? A padají na nás skutečně? A pokud ano, mohou se trefit i do nás? Odpovědi na tyto otázky budou hledat Lucie, James a Vladimír – tři odvážní zvířecí přátelé, kteří se nebojí nastoupit do vlastnoručně postavené rakety a podniknou bláznivou cestu na Měsíc, mezi planetky a komety.

Od 2. do 5. ledna 2020 pokračujeme…

Kolem poledne | Tajemství gravitace 2D/3D

Dvanáctiletý učeň kouzelnické školy Felix se mnohem více zajímá o tajemství vesmíru než o magická kouzla. Proto se také jednou dostane do muzea Alberta Einsteina, kde se setká s ALBYX3. Tedy malým, chytrým, ale spíše nepředvídatelným robotem, který ví všechno o Albertu Einsteinovi i jeho odvážných teoriích. Gravitace je totiž ze všech sil ve vesmíru tou nejzáhadnější.

Odpoledne a v podvečer | Příběh nekonečných poutníků 3D

Krásné Vánoce a šťastný rok 2020!