Otevíráme!

Jen na padesát procent, stále s maskováním na obličeji a navíc dokladem o bezinfekčnosti v kapse… Prostě nezbytný standard, ale po půl roce vlastně nadstandard. Hvězdárna a planetárium Brno otevírá brány do vesmíru: na hvězdárně pod skutečnou oblohou i v digitáriu pod kopulí s úžasnou projekcí vyrážející dech.

„Když nepočítám symbolické předvánoční pootevření, byli jsme od října loňského roku zavřeni stěží uvěřitelných 224 dní,“ komentuje Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno, velitel stroje na zázraky. „Teď se ale vše vrací do něčeho, co bychom mohli nazvat normálním stavem. Všechny zvu především na projekce pořadu Brno 360. Měl premiéru 29. září 2020, takže jej z pochopitelných důvodů téměř nikdo prozatím neviděl. Teď tedy máte jedinečnou šanci!“

Každou středu, pátek a sobotu – výpravy v digitáriu

Se zvířátky o vesmíru je vyprávění o čtyřech kamarádech – ježkovi, zajíci, krtkovi a sově, kteří se sešli na kraji lesa, aby prozkoumali hvězdářskou základnu. Uvádíme vždy ve středu, pátek a sobotu v 16.00.

Ve Vesmíru 3D si zahrajete na dávné objevitele. Na ty, kteří sebrali odvahu a vypluli na širý oceán, aby jako první spatřili dosud neznámé krajiny. Vše, co uvidíte, je výsledkem lidského studia vesmíru. Žádné pověry, ale věda v té nejryzejší podobě! Uvádíme vždy ve středu, pátek a sobotu v 18.00.

Zurčící potůčky, ranní mlha, rozbřesk slunce, peřeje a zátočiny řek… To není začátek dokumentu o horských stráních, ale o druhém největším městě České republiky. Pořad Brno 360 je věnovaný – alespoň podle tvůrců – nejkrásnějšímu městu na světě. Kromě pestré přírody v něm uvidíte známé dominanty z neokoukaných úhlů a také místa, která jste možná sami nikdy nenavštívili. Uvádíme vždy ve středu, pátek a sobotu ve 20.00.

Každou středu, pátek a sobotu – výpravy mezi hvězdy

Na Kraví hoře jsou špičkové astronomické přístroje, se kterými můžete sledovat objekty vzdálené jen zlomky světelných sekund, stejně jako galaxie, od nichž letí světlo desítky milionů let. S ohledem na změny v postavení nebeských těles je každá taková výprava zcela jedinečná. Pozorování je vhodné pro návštěvníky jakéhokoli věku, a je dobré (dokonce i v létě), se na něj teple obléci. I když máme k dispozici skutečně špičkové dalekohledy, ani ony nic nezmůžou s pozemskou oblačností. Je-li zataženo, pak přijde vhod návštěva malého planetária, kde se pod umělou oblohou seznámíte s nejnápadnějšími hvězdami i souhvězdími.

Den dětí – odpoledne 1. června

Bude-li pěkné počasí, vyjděte v úterý 1. června na Kraví horu. Za příznivého počasí vytáhneme z vesmírného skladu Terralónu, připraveny jsou speciální projekce v digitáriu za symbolickou cenu a možná přijde i … ale to se nechejte překvapit.

A teď už na nic nečekejte, klikněte na www.hvezdarna.cz a vydejte se do vesmíru. Jsme Hvězdárna a planetárium Brno a vy jste se naše hvězdy!